Bakırkoy Psikiyatri Rusça Terapi Bölümünde Görevli Terapist Klinik Psikolog Yulia Durmuş ‘tur.

Evlilik Terapisi

Evli olan veya birlikteliği olan çiftlerde konuşma ve diyaloğun ortadan kalkmasıyla; her tartışmanın kavga ile sonuçlanması veya çiftlerden birisinin veya her ikisinin çaresizlik çözümsüzlük, sıkıntı, öfke , huzursuzluk,uykusuzluk , genel mutsuzluk, çalışamama sürekli sorun yaşama depresyon.. durumudur. Eşler veya çiftler belkide son kez çare için başvururlar. Bireyler tek tek ayrı ayrı terapiye alınır; çatışmalar tek tek tespit edilir.

Eşlerden birinde veya her ikisinde psikolojik sorunlar tespit edilir. Çözüm yolları ve tedavi stratejileri geliştirilir. Genellikle 3 ile 5 seansda ne olacağı belli olur. Eşler yüzleştirilir. Biz terapi Ekibi olarak evliliği kurtarma birlikteliği devam ettirme ve kalitenin artırılmasına sağlamak için uğraşırız. Ve başarı oranımız yüzde doksanlardadır..

aile terapisi,eş terapisi,çift terapisi,kıskançlık

Panik Atak Tedavisi

Birden nedeni olmadan göğsünde sıkıntı hissi, çarpıntı, Boğaz’ında düğümlenme, nefes almakta zorlanma,terleme ve ölüm korkusunun eşlik ettiği ve genellikle 10-15 dakika süren ve kendiliğinden veya acile başvurup müdahale sonrası düzelen durumdur. Her panik atak sonrası tekrar olur mu? Tekrar olursa ne yaparım? .. Gibi endişe ve korku eklenir. Bu atak ikiden daha fazla ise mutlaka tedavi ve bireysel destekleyici terapi gerekir.

Ayrıca vesvese takıntılarda hayatı çekilmez hale sokuyorsa; saçma olduğunu bilmesine rağmen engelleyemiyorsa..Defalarca takıntıyı (el yıkama sayı sayma kontrol etme, dini ,simetri, hastalık kapma…)yapmak zorunda kalıyorsa. Yapmaz engeller ise kalıcı sıkıntı husursuzluk patlayacakmış gibi hisse neden oluyor ise.. Bu hastalıktır. Ciddiye alıp tedaviye başvurulmalıdır. Izdırap tam bir felaket dehşete düşme çaresizlik halidir.

takıntı tedavisi,korkular,fobiler

Alkol Tedavisi

Alkol veya madde kullanımına bağlı sağlık sorunları tedavi edilir. Zehirlenme kriz bağımlılık akıl hastalığı kötüye kullanımı .. Gibi durumlarda terapi ve tedavi önemlidir. Bağımlılık için bilimsel tanı kısaca; kullanılan maddenin kullanan kişinin özerkliğini özgüllüğünü ve öznelliğini ortadan kaldırması olarak tanımlanır. Kişi madde kullandığı sürece iş yapamaz Çalışamaz evliliğinde ve sosyal çevresinde ciddi sorunlar yaşar hatta kaybeder. Mantık akıl ortadan kalkar ;Madde kişiyi yönlendirir. İşsiz kalır, ayrılık ve boşanma sürecine girer, kaza yapar , sık sık hastalanır, geçmeyen öksürük nezle uykusuzluk huzursuzluk öfke patlaması eşya kapı çerçeve kırma iştahsızlık kilo kaybı ve yasal sorunlar yaşar. Bırakma girişimleri sonuçsuz kalır. Ayık kalamaz.

Alkol Madde kullanmaz ise kriz geçirir. Bu kiriz titreme terleme uykusuzluk öfkelenme hayal görme ses duyma vucudun da deride veya deri altında böcek solucan gezme şeklinde yanılsama ve halüsinasyon hissetme panik sara tipi nöbet geçirme.. Şeklindedir. Madde kullanır ilken veya madde etkisinde polise Yakalanmış mahkemeye çıkarılmış ve Denetimli serbestliğe tabi tutulmuş olabilir. Bırakma ayık kalma girişimleri sonuçsuz kalmış olup; bırakma kullanma Nasıl girişimleri mutlaka Uzman kontrolünde olmalıdır. Önce bağımlı mı? Akıl hastalığı var mı? İstekli mi? Bırakabilir mi? Muayene edilir.

Ayaktan tedavi edilebilir mi Karar verilir. Tedavide amaç ne kadar ayık kalacağıdır.En az 3 ay en fazla 6 ay ayık kalır kullanmaz tedavi edilir ise büyük bir ihtimal ile bağımlık geçmiş demektir. İstekli ise aile tam destek veriyorsa biz önce cep telefonunu alıyoruz. Çevre değiştiriyoruz. En az bir ay tam bir izolasyon kaybolma kendini unutturma kendini değiştirme sağlıyoruz. İlaç tedavisi başlıyor ve tecrübeli terapistlerle terapiye alıyoruz. Tam bıraktırıyor. Tam tedavi yapıyoruz. Yeni bir insan yaratıyoruz.

• Etiketler

alkol bağımlılığı, madde bağımlılığı,bonzai hap esrar eroin uyuşturucu tedavisi